Jobcenter Slagelse har travlt med at formidle arbejdskraft til virksomhederne, så derfor søger de en ny rekrutteringskonsulent til at styrke indsatsen.

Du bliver én af fire rekrutteringskonsulenter, og vil organisatorisk være en del af Virksomhedsservice, som pt består af 15 kompetente og engagerede kolleger med meget forskellige fagprofiler, baggrunde og kompetencer.

Dine arbejdsopgaver

Rekruttering, herunder samarbejde med virksomheder om formidling af arbejdskraft til ordinære job, dialog med virksomheder omkring krav og forventninger til kandidater.
Screeningssamtaler af kandidater der medfører det rette match mellem kandidat og virksomhed.
Rådgivning og vejledning omkring jobmuligheder, ansøgninger og CV til jobsøgende.
Medvirke til kampagner og events overfor virksomheder og borgere.
Vidensdele med kolleger om jobsøgningsteknikker, CV-udformning, virksomhedernes kompetencekrav med mere.
Medvirke til indsatser indenfor fagområder med mangel på arbejdskraft.
Samarbejde med Jobcentre i andre kommuner om formidling af arbejdskraft til virksomheder på tværs af kommunegrænser.
Tæt tværfagligt samarbejde med Jobcenterets øvrige afdelinger.

Din profil

Du er god til at skabe relationer til virksomhederne og borgerne.
Du har øje for “det gode match” mellem jobsøger og virksomhed.
Du forstår at balancere virksomhedernes behov og kandidaternes ønsker.
Har viden om og interesse for arbejdsmarkedsområdet.
Du har erfaring med rekruttering/ansættelser, for eksempel fra rekrutteringsbranchen eller fra en HR-funktion.
Du er idérig og en stærk kommunikator, mundtlig så vel som skriftligt.
Du har datadisciplin og administrative evner, og følger altid dine opgaver til dørs.
Du er fortrolig med IT som et væsentligt arbejdsredskab.
Du er teamplayer og tager del i de fælles driftsopgaver, men kan også arbejde selvstændigt og struktureret med dine opgaver.

Læs hele stillingsopslaget her (ansøgningsfrist d. 8. januar 2021)

Foto: ABW