Lørdag d. 3. oktober var det “Lyserød Lørdag” – og hvorfor netop lørdagen blev malet lyserød landet over, er ganske klart. Det er nemlig et tiltag af Kræftens Bekæmpelse, der med den lyserøde farve markerer støtten til de mange kvinder, som årligt rammes af brystkræft.
I Slagelse var det Business Slagelse, der havde taget teten – butikkerne i byen havde hængt balloner op til dagen. Derudover var Nytorv fyldt med mennesker, da der både var arrangeret koncerter, danseshows og konkurrencer til de mange fremmødte. Også det lille, lokale tog, Sfutti, kørte rundt i det solbeskinnede Slagelse, der havde trukket flere mennesker end normalt på gaden på sådan en almindelig efterårslørdag – faktisk havde caféerne endnu de små caféborde ude, hvor der sad mange mennesker og nød efterårssolen.
Udover de mange selvstændige initiativer fra byens butikker, der bød på gode tilbud på tøj og sko, havde også Kræftens Bekæmpelse taget en række merchandises med til dagens anledning, hvor de frivillige i den lille stand på Nytorv efter bare et par timer på torvet kunne melde udsolgt af bestemte merchandises.
Og det var naturligvis en glædelig nyhed, da omsætningen på merchandisesene, der sælges på dagen, går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelses arbejde. Støt Brysterne har over den årrække, som initiativet har bestået, samlet over 100 mio. kroner ind til forskning i brystkræft – og det går stødt fremad.