Over de kommende måneder vil en kampagne, sat i værk af Korsør Erhvervsforening og lavet af journalist Jens Møller fra SOS kommunikation i Korsør, sætte fokus på Korsør. Det sker under overskriften ”de gode historier”, for det trænger Korsør til, mener journalisten bag det hele.
– Mange i Korsør er trætte af brok og sure miner, og hvad i alverden skal vi dog bruge det til? Kampagnen her handler om, at fortælle det enkle budskab, at det faktisk går rigtig godt i Korsør. Der er masser af gode initiativer, og der skabes mange nye arbejdspladser i Korsør og omegn, siger Jens Møller.
Han synes det er fint med en skarp debat, men opfordrer til at tingene bliver talt op, og ikke omvendt. Hidtil har 30 organisationer, butikker og virksomheder taget imod tilbuddet om at få fortalt en personlig historie, i artikelform. Det spredes så via erhvervsforeningens hjemmeside og sociale medier, ligesom kampagnen allerede nu, har fået en del medieomtale.
– Vi skal have gjort både erhvervsforeningen, byen, og kommunen mere synlig. Men det kræver også, at vi hjælper hinanden med at sprede de gode historier. På den måde er kampagnen også skabt til, at fremme en fælles forståelse og samarbejdsvilje, mellem alle parter, siger Jens Møller.
En ny artikel lægges ud hver tirsdag og torsdag, over de kommende måneder, ligesom en trykt miniavis er på trapperne.