Nyt tryk- og marketingbureau i Slagelse ønsker at hjælpe lokale virksomheder med at personalisere deres markedsføring for at opnå bedre respons fra deres målgruppe.
2016 viste os, at der er et øget behov for personalisering af virksomheders markedsføring.

Direct-Mails er blevet mere målrettede i takt med, at tilgængeligheden af kundedata er blevet større. Dermed er der større chance for at opnå en bedre effekt af en kampagne.

Dog er der stadig en udfordring med det image, trykt materiale har på miljøområdet, hvor der stadig skal kæmpes med forestillingen om, at tryksager er en katastrofe for miljøet. Men faktisk er papir- og trykindustrien bæredygtig, idet papir produceres af træ, og papirindustrien sår tre træer hver gang, der fældes et træ. Faktisk forurener den elektroniske og digitale industri mere og er ikke bæredygtig, men det er der ikke mange som ved.

Danskerne og kommunikation
I 2014 foretog Wilke analyse og Postdanmark en analyse af danskernes forhold til kommunikation fra danske virksomheder – via fysisk brev og brev lagt i e-Boks, sammenlignet med e-mail, web, sms og sociale medier (Brevets styrke 2014).
Analysen viste tydeligt, at der ingen sammenhæng var mellem, hvordan danske virksomheder tror danskerne ønsker at modtage information og tilbud/reklamer, og hvordan danskerne rent faktisk ønsker at modtage information eller reklamer.

Unge foretrækker brevet
Brevet er det medie, som er bedst til at få budskabet frem til de unge, og hvor chancen er størst for, at De unge er desuden den gruppe, der føler sig allermest værdsat, når de modtager et fysisk brev.

En Direct-Mail kampagne rammer modtageren i sit synsfelt og bryder forbrugernes tunnelsyn på de digitale medier, hvor forbrugerne dyrker sine interesser.

Mediagraphic specialiserer sig dog ikke udelukkende i trykt markedsføring. Således er firmaet specialister i at kombinere trykte medier og digitale medier samt sørge for at få kundens målgruppe til at føle sig værdsat. Virksomheder kan drage stor nytte af en kombineret Cross-Media kampagne, hvor Mediagraphic sørger for, at en tryksag, e-mails, websider, SMS, MMS kan spille sammen. Tilmed er en sådan kampagne 100% målbar via en mobil-app, der giver kunden adgang til et analyseværktøj, hvor kunden kan følge med i kampagnen.

 

”Det trykte medie har sit eget opmærksomhedsrum, og kan tilbyde mennesker ro til at fordybe sig i
noget, der interesserer os – Noget det digitale medie slet ikke kan pga. støj fra annoncer, e-mails,
sociale medier mm.”
Marketingspecialist & Partner i Mediagraphic, Thomas H. Pedersen.
Mediagraphic er et nyt print- og marketingbureau i Slagelse.