7 idrætsforeninger, 3 individuelle atleter med OL-potentiale/internationalt potentiale og to 2 nationale top-sportsevents har fået støtte fra Slagelse Kommunes markedsføringspulje. Den økonomiske støtte gives til at markedsføre og synliggøre Slagelse Kommune som en attraktiv kommune med særligt fokus på eliteidræt.

Pressefoto Slagelse Kommune

Kultur- og Fritidsudvalget har netop fordelt 1.000.000 kr. fra Markedsføringspuljen, som var den økonomiske ramme for puljen i 2020/2021. Pengene er fordelt ud fra en anbefaling fra den eksterne partner Sport One, som har afgivet en anbefaling til, hvordan Slagelse Kommune bedst fordeler det afsatte beløb, så kommunen får bedst mulig markedsføring for midlerne.

– Vi har rigtig mange dygtige udøvere og foreninger, som med deres flotte resultater og indsatser er med til at brande Slagelse Kommune som en aktiv og attraktiv idrætskommune med tilbud både til eliteudøvere og motionister. Den indsats vil vi gerne honorere, så foreninger og udøvere fortsat kan opnå og opretholde deres høje sportslige niveau. Opmærksomheden omkring udøvernes præstationer, og når vi er vært for store idrætsevents giver værdi og omtale af os som kommune, og det kan være medvirkende til, at flere bosætter sig eller bliver boende i kommunen, siger formand for Kultur- og Fritidsudvalget Jørgen Andersen. (A)

En særlig stor idrætsbegivenhed, som kommer til Slagelse Kommune er Tour de France, der kommer igennem kommunen den 3. juli 2021. Alle markedsføringsaftalerne for perioden 2020-2021 indeholder derfor en særlig del omkring synliggørelse af Tour de France.

– Når Tour de France kommer til Slagelse, så klæder vi hele kommunen på i gult, for det bliver en sportsbegivenhed af de helt store. Store sportsbegivenheder er med til at skabe oplevelser for borgere og besøgende i kommunen og det bidrager til stolthed, fællesskabsfølelse og synlighed af vores kommune. Vi har derfor også brug for at vores lokale foreninger, udøvere mv støtter op om touren og synliggørelsen af vores kommune både op til og under. Vi glæder os til at følge puljemodtagerne, og vi er glade for det store engagement og den høje kvalitet, som har været i ansøgningerne, siger medlem af Kultur- og Fritidsudvalget Morten Hass Augustsen (V).

Slagelse Kommune har de seneste 7 år benyttet en ekstern partner, Sport One, til at vurdere de indkomne tilbud ud fra deres reelle markedsføringsværdi. Dette giver en objektiv vurdering, der er legitimeringsgrundlag for, at vi som offentlig myndighed kan anvende midlerne på baggrund af markedsføringsværdien.

Følgende har modtaget støtte fra Markedsføringspuljen:
Team Skælskør/Slagelse
Golfteam Korsør
VK Vestsjælland
Slagelse Boldklub og I
Slagelse Cykle Ring
Sørby E-Sport
Slagelse Håndboldklub
Victor Hald Thorup
Mikkel C. Johansen
Niklas Larsen
Slagelse Cykle Ring
Korsør Atletik og Motion