Maria Glerbæk fra Nørre Jernløse ved Regstrup fik uventet velkomstgave fra Sygeforsikringen “danmark”.
Maria er nemlig blevet medlem nummer 2.500.000. Da børn under 16 år kan medforsikres gratis i “danmark”, blev Marias datter – Mejse – på 3 måneder medlem ved samme lejlighed. Maria fik overrakt blomster og gaver af Ringsted-kontorets daglige leder, afdelingschef Bibi Rosengaard og lokalbestyrelsesformand Jørn C. Nielsen.
Sygeforsikringen “danmark”s nyetablerede kontor i Ringsted betjener forsikringsselskabets mere end 300.000 medlemmer i Region Sjælland. I Slagelse Kommune udgør medlemsskaren 26.916 hvor cand.scient. Nicklas Larsen Frederiksen, Flakkebjerg og jordemoder Mia Skaarup Jørgensen og lokalformand Jørn C. Nielsen er valgt som repræsentantskabsmedlemmer i Slagelse kredsen. I Sorø Kommune er der 10.706 medlemmer og Ringsted har 13.543.
De største medlemstal i Region Sjællands kommuner ser således ud:
Roskilde 36.406
Næstved 30.040
Slagelse 26.916
Holbæk 25.356
“Udgifterne til medicin, tandbehandlinger, briller, kontaktlinser m.m. er ganske betydelige for mange mennesker. Derfor er det fuldt forståeligt, at flere vælger at komme med i “danmark”, så de kan få dækket en del af disse udgifter,” siger Bibi Rosengaard.
Sygeforsikringen “danmark” udbetalte sidste år næsten 3 mia. kr. i tilskud til medlemmernes udgifter til bl.a. medicin, tandbehandlinger, briller og kontaktlinser, vaccinationer, fysioterapi, kiropraktik mm.
“Tilgangen af nye medlemmer øger mulighederne for at holde omkostningerne nede, og på den måde bliver der flere penge til tilskud,” påpeger Bibi Rosengaard.
Tilfredsheden med at være med i “danmark” er højere end nogensinde tidligere, viser foreningens seneste medlemsundersøgelse. Sygeforsikringen “danmark” er samtidig den finansielle virksomhed i landet, der har det allerbedste omdømme. Det fremgår af Finansimage 2018, der er en helt ny uafhængig analyse, udarbejdet af analysevirksomheden Wilke på grundlag af besvarelser fra godt 5.000 repræsentativt udvalgte danskere og det er vi faktisk særdeles godt tilfredse med fortæller Jørn C. Nielsen.