Klostermarken skole og dagbehandling søger en skolefaglig afdelingsleder pr. 1. august 2021. Stillingen er på 37 timer ugentligt fordelt med 75% til ledelse og 25% konsulentarbejde i forbindelse med testning.
Klostermarken Skole er et specialundervisningstilbud med dagbehandling, der drives som en virksomhed under Center for Skole og Fritid i Slagelse Kommune. Eleverne er i alderen seks til 16 år, som har så omfattende indlærings, trivsels-, kontakt- og/eller adfærdsproblemer at de ikke kan inkluderes i den almene skole. På nuværende tidspunkt har de 55 elever fra 0.- 9. klasse. Børnene og de unge er herudover kendetegnede ved sociale og følelsesmæssige problemer i både skole-, fritids- og hjemmeliv.
Fælles for børnene og de unge er at deres aktuelle situation og de vanskeligheder, de forstyrres af, bevirker at de ikke profiterer af undervisningen i det almene undervisningssystem eller i tilknytning til det almene undervisningssystem. De har brug for et omfattende og længerevarende specielt tilrettelagt specialpædagogisk undervisningstilbud og en intensiv, anerkendende pædagogisk og/eller familieterapeutisk behandlingsindsats.
Derfor er det centralt, at undervisningen og hele SFO og klubtilbuddet tilrettelægges tværfagligt og i samarbejde med forældrene, således at der tages udgangspunkt i elevens kompetencer og potentialer. På denne måde kan eleven opnå tillid til egne evner og styrke sit selvværd og mulighederne for at tilegne sig viden og færdigheder inden for alle kompetenceområder – personligt, socialt og fagligt.
En af stillingens primære hovedopgaver vil være at sikre og udvikle en høj faglig kvalitet i undervisningen efter kommunens principper og gældende lovgivning.
Du skal støtte vores tre teams i arbejdet med synlig læring, evaluering, feedback-processer samt arbejdet med læringsmål. Samtidig vil en stor del af opgaven være at være ansvarshavende for test og prøveperioder for skolens afgangselever.
Gennem din testfunktion og dine store fagdidaktiske kompetencer kan du gøre vores gode kvalitet endnu bedre, ligesom du med dine fagfaglige kompetencer kan styrke den faglige udvikling for skolens lærergruppe.
De forventer, at du
stiller store krav til dig selv og de ansatte i forhold til kvaliteten af den specialpædagogiske undervisning
kan arbejde for at fremme muligheden for inklusion og tilkobling til almenskolen af vores elever
har erfaring med test- og prøveperioder
kan levere faglig sparring til personalet af høj kvalitet
kan være ansvarlig for afholdelse af diverse lærermøder for skolens lærere
kan bidrage til at udvikle kompetente, kreative og innovative læringsmiljøer inde og ude, som er tilpasset vores elevers behov
kan byde ind med en bred undervisningserfaring i flere fag
kan have mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket og overskuddet
har en relevant efteruddannelse – for eksempel en PD
som en naturlig del af dagligdagen er i stand til at undervise i det omfang, det giver mening i forhold til børn og voksne
kan deltage i de forskellige læringsmiljøer
har Diplomuddannelsen i ledelse eller tilsvarende lederuddannelse eller ønske om at påbegynde en sådan uddannelse.
Læs hele stillingsopslaget her (ansøgningsfrist d. 17. maj 2021)