Xsolla udvider porteføljen gennem partnerskaber med Privo, AppsFlyer og Crypto.com og begynder japansk ekspansion med nyt Tokyo-kontor

LOS ANGELES —9. august, 2023  Xsolla, en førende global detailhandelsvirksomhed for videospil, har annonceret en række strategiske partnerskaber og en betydelig udvidelse til det japanske marked som en del af deres kvartalsvise udgivelsesuge. Blandt disse samarbejder er partnerskabet Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), førende inden for privatlivs- og identitetshåndteringsløsninger til børn online. Samarbejdet har til formål at styrke spiludviklere ved at facilitere direkte-til-forbruger distributionsstrategier og samtidig maksimere betalingssikkerhed og brugerbeskyttelse. Derudover har Xsolla indgået partnerskab med AppsFlyer, en førende B2B SaaS/marketingteknologivirksomhed, for at problemfrit integrere datadrevet indsigt på tværs af platforme. Xsolla er også fusioneret med Crypto.com, englobal cryptocurrency platform, for at integrere Crypto.coms betalingsløsning i Xsollas Pay Station platform. Sidst men ikke mindst. Virksomhedens ekspansionsbestræbelser strækker sig langt ud over partnerskaber, da det etablerer en lokal tilstedeværelse i Japan, hvilket bekræfter deres forpligtelse til at fremme det blomstrende asiatiske spilmarked.

Forældre kontrol

Xsolla, en global detailvirksomhed for videospil, annoncerer partnerskab med Privacy Vaults Online, Inc. (PRIVO), en førende inden for privatlivs- og identitetshåndteringsløsninger til børn online, for at sætte spiludviklere i stand til at drive direkte-til-forbruger distributionsstrategier og maksimere betalingsikkerhed og brugerbeskyttelse. Med lanceringen af ​​forældrekontrolfunktionen vil Xsollas udvalg af løsninger give udviklere mulighed for at integrere et ekstra niveau af verifikation for forældre, som traditionelt leveres af platforme og markedspladser, for at sikre sikre og kompatible betalinger i spil og direkte til forbrugersalg. .

Mens vi oplever betydelig vækst inden for videospil verden over, er kontinuerlig innovation og skabelsen af ​​sikre og sjove oplevelser for alle målgrupper afgørende – især som 71 procent af børn under 18 år spiller videospil.[1] Med den etiske behandling af spillere på forkant med den nye verifikationsopgradering, vil forældrekontrolfunktionen give spiludviklere mulighed for at skabe en sikker og sikker spiloplevelse for alle målgrupper, uanset deres placering eller alder.

Xsolla vil samarbejde med PRIVO i dette initiativ for at fortsætte med at fjerne barrierer for spilskabere og udviklere, mens de skaber strategier for at få forbindelse til deres publikum. Samtidig med Merchant of Record vil Xsolla hjælpe udviklere med at overholde COPPA, den generelle databeskyttelsesforordning og andre sikkerheds- og sikkerhedspolitikker, herunder dem, der er specifikke for børn og mindreårige. Xsolla vil også muliggøre skabelsen af ​​et sikkert og strømlinet betalingsøkosystem, der fungerer problemfrit med deres udvalg af tjenester og løsninger såsom Xsolla Pay Station, Webshop, Game Sales og andre. Dette vil give udviklere mulighed for at fokusere på at skabe enestående og engagerende gameplay og samtidig opretholde de højeste standarder for sikkerhed, sikkerhed og beskyttelse af privatlivets fred for deres spillere verden over.

Forældrekontrol giver forældre mulighed for at administrere deres barns adgang til digitale betalinger og beskytte familier mod uautoriseret adgang og køb. Det reducerer potentielle tvister og anmodninger om tilbagebetaling ved at forbedre købets troværdighed og sikkerhed. Denne løsning fremmer en børnevenlig brugeroplevelse, inkluderer forældreverifikation og udstyrer forældre med muligheden for at regulere deres børns digitale transaktioner efter behov.

“Hos Xsolla strækker vores forpligtelse sig ud over at forbedre spiloplevelsen; vi er lige så forpligtede til at fremme konstruktiv transformation, efterhånden som industrien fortsætter med at udvide,” sagde Anton Zelenin, Chief Product Officer, Fintech hos Xsolla. “Vores partnerskab med PRIVO understreger vores forpligtelse til at styrke sikkerheden ved handel med videospil for udviklere og skabere ved at tage vigtige skridt for at beskytte og styrke forældre og unge spillere over hele verden.”

“PRIVO glæder sig over de skridt, Xsolla tager for at give forældre kontrol over onlinebetalinger, samtidig med at børnene kan lege og engagere sig online,” siger Denise G. Tayloe, CEO for PRIVO. “Privatlivsbeskyttelse for børn og gennemsigtighed om forældres onlineforbrugsvaner er stadig vigtigere for at opbygge tillid.”

Forældrekontrolfunktionen vil blive integreret i Xsollas pakke af produkter og løsninger senere i år. Denne funktion vil blive præsenteret og demonstreret på Gamescom 2023, som starter i august.

For at lære mere om Xsolla Forældrekontrol, besøg: xsolla.pro/föräldrakontrol

Xsolla Goes Local i Japan

Xsolla, en global detailhandelsvirksomhed for videospil, annoncerer sin ekspansion til Japan ved at åbne et lokalt kontor i Tokyo som en del af sin igangværende indsats for at bringe innovative tjenester til nye markeder.

Dette strategiske træk illustrerer Xsollas forpligtelse til at fremme regionale partnerskaber, der gavner dets globale netværk. Det understreger også Xsollas fortsatte engagement i væksten i den asiatiske spilindustri, som bygger på sin etablerede tilstedeværelse i Kina, Korea og Malaysia. Ved at åbne et nyt kontor i Tokyo byder Xsolla lokale industrieksperter velkommen til at betjene sin voksende kundebase i Japan, tilpasse sine produkter og løsninger til japanske udviklere og skabe lokale partnerskaber for at forbedre sine servicetilbud på et af verdens førende spilmarkeder.

“Hos Xsolla er vores forpligtelse at hjælpe spiludviklere med at få succes gennem løsninger, der er skræddersyet til deres unikke behov. Vi er ivrige efter at byde velkommen til nye teammedlemmer, som vil yde lokal support til vores partnere her i Japan,” siger Chris Hewish, CEO for Xsolla. “Vores ekspansion til Tokyo er et vigtigt vartegn i vores igangværende mission om at levere en fuldt lokaliseret service, der giver en end-to-end-løsning, der opfylder de forskellige behov hos vores partnere verden over.”

Xsollas altomfattende betalingsløsning, komplet med lokale betalingspartnerskaber, skatte- og lovgivningsmæssig viden og support, vil tilbyde internationale spiludviklere en måde at udvide deres rækkevidde til det japanske marked og samtidig hjælpe lokale japanske udviklere med at skalere deres forretning globalt.

For mere information om Xsolla Japan, besøg: xsolla.pro/japan-expansion

Partnerskab med Crypto.com

Xsolla, en global detailvirksomhed for videospil,og den globale kryptovalutaplatform Crypto.com har annonceret et partnerskab for integration af Crypto.coms betalingsløsning på Xsollas Pay Station-platform.

Denne transformative integration af Crypto.com Pay repræsenterer et betydeligt fremskridt i spilindustrien og skaber nye muligheder for spiludviklere og spillere, hvilket gør dem i stand til at acceptere kryptovalutabetalinger og strømline transaktioner på en brugervenlig og sikker måde for en universelt forbedret oplevelse. Denne afgørende opdatering udvider horisonten for digitale betalingsmetoder og tilbyder spillere flere forskellige og foretrukne transaktionsmuligheder i digitale og metaverse miljøer. Dette samarbejde markerer også et vigtigt skridt for Crypto.com til at opbygge sin tilstedeværelse og netværk i spilindustrien.

“Der er et betydeligt potentiale i konvergensen mellem spil og Web3,” sagde Eric Anziani, CEO og Chief Operating Officer for Crypto.com. “Ved at samarbejde med en global spilleder som Xsolla og udnytte vores respektive aktiver og ekspertise, hjælper vi med at gøre dette potentiale til virkelighed – at give udviklere, udgivere og spillere en problemfri måde at engagere sig og skabe værdi i krypto-økonomien.”

Xsollas betalingsterminal, som letter køb i spillet på tværs af 200+ regioner og lande ved hjælp af en række kompatible betalingsudbydere, forbedrer sin service med integrationen af ​​Crypto.com Pay. Disse kommende udviklinger lover at udvide rækkevidden af ​​udviklere og udgivere, hvilket gør dem i stand til at engagere en mere mangfoldig spillerbase og udnytte nye, dynamiske markeder og indtægtsstrømme.

“Vi er begejstrede for dette partnerskab med Crypto.com og den betydelige integration af Crypto.com Pay i vores betalingsstationsplatform. Spilindustrien udvikler sig hurtigt, og vi må tilpasse os for at imødekomme disse ændringer. Integrationen af ​​kryptovalutaer som en form for betaling tilbyder spiludviklere og -spillere en innovativ betalingsløsning, der stemmer overens med det globale skift mod digitale valutaer,” siger Chris Hewish, CEO for Xsolla. “Vores partnerskab med Crypto.com markerer et afgørende øjeblik for spilindustrien og baner vejen for en mere inkluderende og sikkert spiløkosystem.”

“Vi er ekstremt glade for at tage dette første skridt med Xsolla som en del af et bredere samarbejdsinitiativ i Korea og globalt,” sagde Patrick Yoon, General Manager for Crypto.com Korea. “Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet med Xsolla om at udvikle og fremme betalingsøkosystemet og adoptionen af ​​digitale aktiver.”

For mere information vedrCrypto.com betalings- og betalingsstation, besøg: xsolla.pro/cryptocom

Partnerskab med AppsFlyer

Xsolla, en global videospilhandelsvirksomhed, annoncerer partnerskab med AppsFlyer, en førende B2B SaaS/marketingteknologivirksomhed.

Da spilindustrien fortsat er drevet af mobilomsætning, giver Xsollas tilføjelse af AppsFlyer til deres webshop-tjenester måling på tværs af platforme for at gøre det muligt for udviklere at opnå værdifuld spillerindsigt, estimere webshop- og marketingeffektivitet og øge salgskanalens performance på nettet. Denne integration giver spiludviklere mulighed for at indsamle og analysere brugeradfærd og interaktioner på nettet og i spillet, og derefter sammenligne statistik og få værdifuld indsigt, alt sammen gennem brugervenlige dashboards.

“Dette partnerskab med Xsolla lover at øge målenøjagtigheden, muliggøre brugersegmentering og fremme en dybere forståelse af kundeflow, adfærd og engagement,” sagde Brian Murphy, AppsFlyer Head of Gaming. “Både AppsFlyer og Xsolla går meget op i at levere den bedst mulige brugeroplevelse og målemuligheder til marketingfolk, og dette partnerskab vil gøre dem i stand til at have større kontrol over deres indtægtsstrategier, budgetter og kampagneindsigt.”

Et fremtrædende træk ved dette samarbejde er, at det ikke kun giver brugere af AppsFlyer, som primært bruges til mobilanalyse, muligheden for at spore spillernes data på nettet, men også har til formål at øge effektiviteten og give bedre kontrol over data til dem, der stræber efter. at optimere og forstå deres digitale kunderejse. Med fremtidige integrationstrin i sigte kan udviklere bygge dashboards på tværs af platforme for at sammenligne metrics og udtrække værdifuld indsigt. Disse bestræbelser kommer som en del af Xsolla og AppsFlyers mission om at hjælpe mobile spiludviklere ved at tilbyde en samlet cross-platform – pc, web og app – løsning, der muliggør måling på tværs af alle marketingkontaktpunkter og letter analysen af ​​kunderejser og aktiviteter.

AppsFlyer er en B2B-måling af SaaS-virksomhed, der giver brands mulighed for at demonstrere den forretningsmæssige effekt af deres marketinginitiativer og træffe dristigere beslutninger med større selvtillid takket være dets objektive data og handlingsorienterede indsigter. App-udviklere og marketingfolk bruger AppsFlyer til bedre at forstå brugeradfærd og optimere marketingkampagner for deres spil.

“Vi er glade for at kunne annoncere vores partnerskab med AppsFlyer. Det er et vigtigt skridt fremad i vores løbende support til mobile spiludviklere,” siger Chris Hewish, CEO for Xsolla. “Mobilsektoren fortsætter med at drive den globale spilomsætning og vækst. Kombinationen af ​​Xsollas Webshop-løsning og AppsFlyer låser op for et væld af datadrevet indsigt i spilleradfærd og -engagement, webshop- og marketingeffektivitet og websalgskanalydelse.”

For mere information om Xsolla Webshop, besøg: xsolla.pro/appsflyer

Om Xsolla
Xsolla er en global handelsvirksomhed for videospil med et robust og kraftfuldt sæt værktøjer og tjenester designet specifikt til videospilindustrien. Siden starten i 2005 har Xsolla hjulpet tusindvis af spiludviklere og udgivere af alle størrelser med at finansiere, markedsføre, lancere og tjene penge på deres spil globalt og på tværs af flere platforme. Som en innovativ leder inden for spilhandel er Xsollas mission at løse den iboende kompleksitet af global distribution, markedsføring og indtægtsgenerering for at hjælpe vores partnere med at nå flere geografiske områder, generere mere omsætning og opbygge relationer med spillere over hele verden. Hovedkvarteret er beliggende i Los Angeles, Californien, med kontorer iBerlin, Seoul, Peking, Kuala Lumpur, Tokyo og byer rundt om i verden, Xsolla understøtter store spiltitler såsom Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo og mere.

For yderligere information og for at lære mere, besøg: xsolla.com

Om PRIVE

PRIVO er den første og førende globale industriekspert i børns online privatliv og delegeret samtykkehåndtering. Som en FTC-godkendt COPPA Safe Harbor siden 2004, der certificerer hundredvis af apps, websteder og spil, der er toppræsterende og velkendte børnemærker, har PRIVO udviklet privatlivsløsninger til at give positive, gennemsigtige og sikre online relationer mellem virksomheder, familier og skoler . PRIVOs Kids Privacy Assured-program hjælper virksomheder med at navigere i online-privatlivslandskabet, herunder COPPA, GDPR kids & the Children’s Codes, ud over at tilbyde kompatible teknologiløsninger til beskyttelse af personlige oplysninger, der inkluderer ungdomsregistrering, aldersbekræftelse, forældresamtykke og kontoadministration.

For yderligere information og for at lære mere, besøg: privo.com

Om Crypto.com
Grundlagt i 2016, Crypto.com betroet af mere end 80 millioner kunder verden over, er branchens førende inden for compliance, sikkerhed og privatliv. Vores vision er enkel: Cryptocurrency in Every Wallet™. Crypto.com er forpligtet til at accelerere cryptocurrency-adoption gennem innovation og give den næste generation af bygherrer, skabere og iværksættere mulighed for at udvikle et mere retfærdigt og mere retfærdigt digitalt økosystem.

Læs mere på crypto.com

Om AppsFlyer

AppsFlyer hjælper brands med at træffe gode valg for deres virksomhed og deres kunder med dens avancerede måling, dataanalyse, dybe links, engagement, bedrageribeskyttelse, data-renrums- og privatlivsteknologier. Bygget på ideen om, at brands kan øge kundernes privatliv og samtidig levere exceptionelle oplevelser, giver AppsFlyer tusindvis af skabere og 10.000+ teknologipartnere mulighed for at skabe bedre og mere meningsfulde kunderelationer.

 For yderligere information og for at lære mere, besøg: appsflyer.com

[1] Statista-artikel – Videospil er mere end børns leg i 2022

Sider2022