Konkurrence for handelsgymnasieelever fra Slagelse: sætter Louis Nielsen under lup Louis Nielsen Slagelse er mere end almindeligt interessant for eleverne fra handelsgymnasiet de kommende måneder. Optikerkæden er virksomhedscase, når 9500 elever fra hele landet dyster i DM i erhvervscase og skal skabe en skarp forretningsstrategi for at sælge briller og passe på danskernes syn.

Louis Nielsen Slagelse er mere end almindeligt interessant for eleverne fra handelsgymnasiet de kommende måneder. Optikerkæden er virksomhedscase, når 9500 elever fra hele landet dyster i DM i erhvervscase og skal skabe en skarp forretningsstrategi for at sælge briller og passe på danskernes syn

De unge i Slagelse er ikke dem, der plejer at fylde mest i Louis Nielsens butikker i byen. Men det kan ændre sig i de kommende måneder. Her skal eleverne fra alle landets handelsgymnasier – herunder ZBC Slagelse – skrive opgave om Danmarks største optikerkæde i det fag, der hedder DM i erhvervscase.

– Det er en stor ære, at så mange unge mennesker skal beskæftige sig med Louis Nielsen. Det bliver meget spændende at se, hvordan eleverne griber opgaven an, siger adm. direktør i Louis Nielsen Mads Nygaard, som selv var Louis Nielsens første optikerelev tilbage i 90’erne.

Fra skole til virkelighed

Når eleverne skal dykke ned i Louis Nielsen som forretning og komme med idéer til udvikling, er det en god øvelse i, hvordan virkeligheden ser ud for eleverne i deres fremtidige studier og arbejde, fortæller Niels Yde, formand for gymnasieudvalget i Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier:

– Som handelsstudent får eleverne en direkte forbindelse mellem erhvervsliv og virkelighedens udfordringer. Derfor har vi brug for virksomheder som Louis Nielsen, der engagerer sig og viser eleverne, hvordan de kan omsætte det faglige til noget, der kan anvendes direkte i virksomhederne, siger han.

Finale på Børsen i København

DM i Erhvervscase er en konkurrence, hvor hhx-elever i 2.g på tværs af landets handelsgymnasier konkurrerer om at præsentere den skarpeste forretningsstrategi for den virksomhed, der er valgt som årets case. De dygtigste elever kåres til de regionale mesterskaber og går efterfølgende videre til finalen, der afholdes på Børsen i København den 20. september 2023.

Jeanette Petersen er ejer af Louis Nielsen Slagelse og butikkens chefoptiker. PR-foto